Jak prowadzić skuteczny Fanpage firmy?

Jak prowadzić skuteczny Fanpage firmy?

Skuteczny Fanpage

Efektywne prowadzenie użytecznego profilu w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie. Wymaga wielu sprytnych działań. Ogromnej ilości wiedzy, czasu i poznania funkcjonowania samego medium społecznościowego. Jednym z podstawowych czynników wpływających na pozytywny odbiór fanpage’a jest wiedza na temat grupy docelowej. Warto, a nawet trzeba posiadać obeznanie wśród swoich fanów, aby lepiej zrozumieć, ich potrzeby, motywacje, zainteresowania oraz w jakim celu przybyli na Twój fanpage. Tylko wtedy możemy przygotować komunikację marki i prowadzić skuteczne działania marketingowe.

Samym początkiem zdefiniujmy znaczenie słowa fanpage – Jest to strona na portalu społecznościowym, głównie na Facebook’u, promująca osobę, firmę lub markę. Podstawowym zadaniem profilu społecznościowego jest komunikacja oraz zdobywanie zaangażowania fanów poprzez tworzenie relacji i budowanie emocji… i właśnie od emocji zaczniemy.

Wspólnota

Dokładnie przyglądając się społecznościom, jakie tworzone są za pomocą mediów społecznościowych, można dojść do zaskakujących wniosków. Ich funkcjonowanie porównywalne jest do struktur wielkich miast. Prawda? Co tak naprawdę kryją w sobie te “wirtualne metropolie”? Przede wszystkim relacje i emocje, na których najbardziej się skupimy.

Facebook już dawno odstawił sławnego “lajka”, w zamian zaoferował możliwość wyrażania emocji aż sześcioma ikonami. Co prawda podstawowych określeń emocji jest osiem, pomimo to rozwiązanie, jakie zastosował Fb jest w zupełności wystarczające. Dzięki czemu możemy teraz wyrazić swoje emocje, jakie towarzyszą nam z komunikacją konkretnego postu.

Jeśli jeszcze nie pojawiło się w Twojej głowie pytanie, to teraz jest odpowiedni na to czas.

Ślepa komunikacja

Niestety jeszcze wiele firm w mediach społecznościowych porusza się na opak. Powszechnie traktując fanpage jak przedłużenie biura prasowego lub działu aktualności na stronie firmowej. Często pracownicy otrzymują polecenie, by moderować media społecznościowe jako dodatek do innych obowiązków.

Stawiając na ślepą komunikację, tylko zasypujemy tablicę dziesiątkami postów, które po chwili umrą w zapomnieniu. Szczególnie w świetle ciągle zmieniającego się algorytmu Facebooka, który na piedestale stawia interakcje. Posty, które nie wpisują się w zasadę giną w gąszczu informacji. W ostatecznym rozrachunku profil na Facebooku nie funkcjonuje tak, jak powinien.

Angażujące treści

Facebook jest kanałem dwustronnym, publicznym, pośrednim. Wręcz doskonałym narzędziem do łączenia osób z marką. Teraz zadaj sobie pytanie: Czy posty, które publikujesz, wykorzystują te cechy?

Ogólnie większość publikacji na tablicy to zaproszenia do sklepu lub oferty okraszone słabą grafika. Takie działania najczęściej nie przynoszą efektu. Szczególnie z uwagi na to, że wiele firm tak robi, kompletnie nie wyróżniając się z tłumu. Na prowadzenie fanpage’a trzeba mieć pomysł i plan. Od strony technicznej to nic wielkiego, natomiast znalezienie idei, ustalenie grupy docelowej czy przygotowanie contentu – to zadania, z którymi musisz się zmierzyć na samym początku. Prowadzenie fanpage dla samego prowadzenia to bezsens, który mija się z celem. Musisz mocno się zastanowić, po co Twoja firma ma być na Facebooku.

Zauważ, że z grupą docelową łączą się nierozerwalnie treści, które będziesz publikować. Zastanów się co pokazać fanom, by ich zainteresować, ale jednocześnie realizować własne cele biznesowe? Dlatego kolejnym punktem jest to, w jaki sposób chcesz informować o swoich produktach? Budować społeczność? Docierać do potencjalnych klientów? Rozwiązywać bieżące problemy? To wszystko ma wpływ na to, jak fanpage będzie prowadzony oraz w jaki sposób zostanie odebrany przez Twoich fanów.

CDN…

Mateusz
Brak komentarzy

Napisz komentarz

Komentarz
Name
Email
Website